Бізнес подарунки – чоловікам і леді. Ідеї ??подарунків

Бізнес подарунки – це загальна назва подарунків, які даруються в діловій сфері. Вони повинні відображати діловий характер відносин, тобто, не бути особистими. Швидше за нейтральними. Вважається правильним, якщо вони мають пряме відношення до роботи. А значить, їх вибір досить невеликий. Такі подарунки дозволяють поліпшити взаємини, при цьому зберігши певну субординацію. Але вміння вибирати і підносити бізнес подарунки є не у кожного. Втім, це приходить з досвідом. А основи їх вибору і вручення потрібно знати завжди, інакше опинитися в незручному становищі.

Кому їх дарують?

Вибір безпосередньо залежить від рангу обдаровуваного. Адже це може бути:

  1. Співробітник компанії – підлеглий.
  2. Співробітник компанії – начальник.
  3. Акціонер компанії.
  4. Бізнес-партнер, представник іншої компанії, з якою ведуться спільні справи.

Природно, партнеру по бізнесу і найманому працівнику з відділу доставки подарунки покладаються різні і за вартістю, і за статусом. Але в кожному разі бізнес подарунки повинні бути доречні, практичні і мати високу якість, оскільки це, в першу чергу, відбивається на репутації самого дарувальника.

Порада! У виборі подарунків для всіх, крім підлеглих, краще з кимось порадитися – так можна бути впевненим, що вибір зроблено дійсно вдалий.

Подарунки співробітникам прийнято вручати однакові. Відмінності можуть бути незначні, наприклад, в кольорі. Або ж співробітникам чоловічої статі дарують щось одне, а жінкам – інше, але приблизно рівне за вартістю. Це допоможе уникнути розбрату в колективі, оскільки буде очевидно, що до всіх ставляться однаково. Виняток – для начальників відділів. Але подарунки їм краще не афішувати перед іншим колективом, а вручати окремо, наприклад, на передсвятковому зборах.
Бізнес подарунки часто дорогі, але при цьому виконуються в класичному дизайні – це універсальне рішення. За зовнішнім виглядом виробу можна визначити, що воно коштує чимало, але складно визначити, скільки саме. Такий подарунок підійде будь-якому бізнес-партнеру: і підприємцю, і вже відбувся.

Не завжди, але в ряді випадків має значення, дарують чоловікові або жінці. Оскільки раніше бізнесом займалися переважно чоловіки, це відбилося і на етикеті подарунків. Дещо, що вважається прийнятним в якості ділового презенту чоловікові, не варто дарувати леді. І дуже мало презентів, які можна подарувати бізнес-леді, але не можна подарувати чоловікові. Хіба що квіти – все-таки, це традиційно жіночий подарунок. Ну, і ще один варіант. Він представлений нижче.

Бізнес подарунки – що до них відноситься?

Нагадаємо: для бізнес подарунків найбільше підходить те, що використовується в роботі. Також до них відноситься все те, що допомагає зробити місце роботи більш привабливим. Але не будемо говорити загальними словами – перейдемо до конкретики:

  • Ручка. Дорога, стильна ручка (для леді варто вибирати більш вишукані моделі, але краще утриматися від декору камінням – не всім це подобається). Бажано – чорнильна. Адже саме вона – ознака високого стилю в світі бізнесу.
  • Щоденник. Також лаконічно оформлений. При виборі щоденника слід дивитися і на внутрішнє наповнення: він повинен бути зручним у використанні. Леді вважають за краще світлі кольори і щоденники із закладками, в той час як чоловіки більш прихильні до щоденника темних тонів.
  • Глобус-бар. Глобус прекрасно доповнить інтер’єр офісу, виконаний в будь-якому стилі. Це зовсім не обов’язково повинна бути класика. Про те, що глобус має і додаткову функцію, зовсім не обов’язково розповідати відвідувачам – цілком можливо, що вони про це і не здогадаються, поки самі не побачать. А бар – він повинен бути в кабінеті кожного начальника.
  • Глобус – набір для покеру. Такий презент межує з особистим, оскільки потрібно точно знати, що обдарований захоплюється даної картковою грою. Зовні він також нічим визначних не виділяється, хіба що якістю виконання. А в його порожнини знаходяться відділення для зберігання карт, фішок і всього необхідного для гри.
  • Кабінетні годинник. Доречно в разі, якщо ділові стосунки тривають задоволеного довго, а в кабінеті партнера настінного годинника немає.
  • Хороший алкоголь. Для леді це може бути вино (бажано – елітних сортів), а для чоловіка – коньяк, віскі, бренді, джин. Добре, якщо переваги відомі. Але навіть якщо це не так, допускається дарувати алкоголь колекційного випуску в презентабельною упаковці.
  • Чай. Гідна альтернатива алкоголю. Але тільки в разі, якщо це знамениті сорти китайського або цейлонського чаю. Тут також краща презентабельна упаковка.
  • Порада! Можна зібрати продуктовий кошик з алкоголю (чаю) і делікатесних сирів або європейських м’ясних ласощів: хамон і прошутто.

  • Сигари. Суто чоловікові. Але для бізнес-кіл абсолютно традиційний, оскільки сигари – частий супутник переговорів. Можна презентувати просто сигари, а можна додати до подарунка ящик для їх зберігання або ножиці для обрізки.
  • Предмети інтер’єру – картини, вази, статуетки. Це скоріше подарунок для леді, адже вони з більшою ймовірністю оцінять прекрасне. Стиль і колірна гамма подарунка повинні відповідати інтер’єру в кабінеті, адже передбачається, що бізнес подарунки будуть використовуватися на роботі.
  • Власна продукція. Звичайно, це залежить від того, чим саме займається компанія. Якщо це посуд, предмети декору, прикраси, парфумерія – такі подарунки можна подарувати і леді, і джентльменові. Але якщо мова йде про подарунки колективу, і це будуть брендовані календарі, лінійки, блокноти – від таких подарунків краще утриматися або використовувати їх як доповнення до основного подарунка.

Як бізнес подарунки дарувати?

Як подарувати – це не менш важливо, ніж вибір подарунка. Варто відмовитися від упаковки в яскраву обгортковий папір. Якщо подарунок вже має свою коробку (наприклад, ручка), можна обійтися непомітною стрічкою і стриманим бантиком (НЕ величезні яскраві банти, за розміром перевершують упаковку, а лаконічний варіант). В інших випадках цілком підійдуть картонні пакети – упаковка не повинна бути кричущою.

Подарунки ділові, а значить, субординація повинна бути дотримана. Також багато що залежить від того, вручаються вони в присутності сторонніх або наодинці. У першому випадку необхідно ретельно вибирати слова, обійтися декількома фразами (можна навіть загальними), але без пафосу. Все повинно залишатися в рамках етикету. В такому випадку вручення – захід, який носить офіційний характер.

Послаблення допускається, якщо подарунок вручається тет-а-тет. Якщо він призначений для леді, можна сказати кілька слів про її красу і стиль. Якщо він призначений чоловікові, також можна сказати щось особисте. Але якщо ділові відносини знаходяться на ранній стадії, від таких слів краще утриматися.

І наостанок пам’ятайте: етикет – це, звичайно, важливо. Але, можливо, саме цей подарунок – той привід, який зробить спілкування не тільки діловим, а й більш дружнім. Історія знає чимало випадків, коли ділові партнери ставали згодом хорошими знайомими і навіть друзями. Кожну ситуацію потрібно відчути, щоб зрозуміти, як в ній діяти правильно.